piątek, 16 kwietnia 2010

Czarno-bialy swiat...

Nie pisałem kilka dni z przyczyn wiadomych i zrozumiałych. Czas żałoby powoli mija, a ja nie moglem przejść obojętnie obok informacji, która przeczytałem przed chwila na jednym z serwerów. Otóż Ekstraklasa S.A. odda hold zmarłym w katastrofie Tu-154M. Kazdy mecz rozpocznie się minuta ciszy, a zawodnicy będą do końca sezonu grac z czarnymi opaskami na koszulkach. Ok, zgadzam się. Nie będzie muzyki ani występów artystycznych. Ok, mogę jeszcze znieść. Ale zaapelowanie do zawodników, aby wstrzemięźliwie okazywali radość po strzeleniu gola to już wielkie przegięcie! Jak sobie to wyobraża Ekstraklasa S.A. ? Nie mam pojęcia, ale jej zabiegi, z całym szacunkiem dla zaistniałej sytuacji, powoli zabijają i tak ranny już polski futbol. Cały dzień mamy mozgi ładowane smutkiem, a teraz jeszcze piłkarskie stadiony maja przyjąć formę uroczystości pogrzebowych... Moze jeszcze kluby zaczną oddawać punkty przeciwnym drużynom, aby te uratować przed spadkiem?? Albo resztę transmisji sportowych pokazywać w biało-czarnych kolorach??
Nikt nie zmieni tego co się wydarzyło. Wszystkich nas to uderzyło i zabolało. Okazaliśmy solidarność i wielki szacunek. Zginęło 96 osób. Wszyscy o nich pamiętamy. Ale musimy tez pamiętać o tych pozostałych 38 milionach, które żyją! Nie popadajmy w paranoje! Zakończmy zalobe z szacunkiem i cieszmy się życiem, bo to mamy tylko jedno!

5 komentarzy:

  1. Świetnie powiedziane! Jest mi niewymownie przykro ze względu na to co się stało, ceniłam wielu z tych ludzi, a marszałka Szmajdzińskiego znałam osobiście. Bolała mnie ta wiadomość i przyłączyłam się do żałoby NARODOWEJ pomimo tego, ze od ojczyzny dzieli mnie 3000 km. Świat jednak dalej istnieje. Planeta nie stanęła. Inni żyją i nie rozumiem z jakiego powodu nawołuje się ich do WSTRZEMIĘŹLIWOŚCI W OKAZYWANIU RADOŚCI. To chore, bo my nadal żyjemy! Zginęło 96 wartościowych osób, ale MY NIE! Jeszcze POLSKA NIE ZGINĘŁA, PÓKI MY ŻYJEMY! Może powinniśmy zastanowić się głębiej nad słowami hymnu narodowego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co sie dzieje, zamiescilam komentarz pod postem i gdzies go wcielo.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro pogrzeb pary prezydenckie na Wawelu, pozegnajmy ich jak rowniez tych ktorzy zgineli w tej katastrofie. Wrocmy do rzeczywistosci. Pozwolmy rodzinom zmarych, przezywac to we wlasnym gronie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Inoż ja kręcę nogami, a ty językiem... ale coś tego kręcenia mniej znacznie...

    OdpowiedzUsuń
  5. ciszaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa az boli TU!

    OdpowiedzUsuń